niedziela, 17 czerwca 2012

Cruising California

"To będzie piosenka lata 2012" - słowa, jakie wypowiedziałam, kiedy po raz pierwszy usłyszałam nową piosenkę grupy The Offspring. Jakoś tak na początku ubiegłego miesiące. Za klika tygodni/miesięcy zobaczymy, jak bardzo się pomyliłam.


Ta piosenka idealnie wpasowuje się w klimat i brzmienie wakacyjnych hitów. Są i słoneczne piaski Kalifornii, i impreza, i rozebrane kobiety. Chwytliwa, wpadająca w ucho melodia, od której ciężko się uwolnić. Nie słyszałam tej piosenki, co prawda, w najbardziej popularnych polskich stacjach radiowych (tam na razie triumfuje "Summer Paradise" Kanadyjczyków z grupy Simple Plan z gościnnym udziałem Seana Paula), ale to może dlatego, że nie słucham tego, co jest aż tak ogólnodostępne ;)))

Tylko... ciekawa jestem, ilu fanów The Offspring nagle się od nich odwróciło, bo tak nagle zmienili styl grania. Ciekawa jestem, ile zespół zyskał nowych fanów (obstawiam raczej fanki, te wylansowane, podążające za nowymi trendami, różowe panienki), którzy już zaczęli kochać ten zespół, nie mając pojęcia, że ten zespół ma już na koncie osiem płyt, a kolejna zostanie wydana na dniach.

Ciekawe, jaki odsetek tych wszystkich osób wie, że "Crusing California (Bumpin' in My Trunk)" to tylko ŻART? Naśmiewanie się z tych wszystkich zespołów/wykonawców, które zamiast grać dalej taką muzykę, dzięki której zaistnieli w tym świecie i zyskali ogromne rzesze fanów, nagle zmieniają swój styl grania lub łączą ze sobą nowoczesne gatunki muzyczne, żeby dotrzeć do osób o mniej niszowym guście muzycznym. Parodia tych wszystkich letnich, rozebranych klipów. Zespołów/wykonawców, którzy zostali autorem tylko jednego hitu. Na dodatek wakacyjnego.

Nie wiem, jak wy, ale myślę, że bez problemu można się było domyślić, o co w tym wszystkim chodzi. W końcu, to Dexter z ekipą są też autorami takiego hitu jak "Pretty Fly (For a White Guy)"...

47 komentarzy:

  1. tak muzycznie tu ostatnio :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra muzyka nie jest zła ;)

      Usuń
    2. No pewnie. Ja bez muzyki nie umiem żyć. Jak choćby jednego dnia nie posłucham sobie swojej muzyki, to jakoś mi tak dziwnie.

      Usuń
    3. Ale postaram się, że kolejne posty już nie były tylko o muzyce. Zobaczę, jak mi wyjdzie.

      Usuń
    4. jeśli chcesz ciągle pisać o muzyce, to rób to, mi to nie przeszkadza :)

      Usuń
    5. Nie to, że chcę, ale ostatnio takie tematy mi w głowie ze względu an natłok koncertów i muzyki w moim życiu. Ale aktualnie maraton koncertowy skończyłam i kolejny dopiero jesienią ;)

      Usuń
    6. to w końcu zaczną się tu jakieś inne tematy :)

      Usuń
  2. No tak, nie każdy to dostrzeże. A tych różowych słit panienek, niby fanek, jest teraz pełno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze były i nie spodziewam się ich szybkiego zniknięcia.

      Usuń
    2. Nie Ty jedna. Szkoda, że są takie puste.

      Usuń
    3. Nie wiem nawet, czego taka egzystencja je kusi i co w tym fajnego.

      Usuń
  3. Heh, widać po teledysku, że jest to sztuczne i że chłopakom z zespołu wcale nie poprzewracało się w głowie:)
    Ale piosenka wpada w ucho hehe:D
    Pierwszy raz ją dzisiaj usłyszałam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mi wpadła w ucho na początku maja, to chyba przez 2 tygodnie nie mogłam się od niej uwolnić ;)

      Usuń
    2. Jak wroce z pracy znow chyba ja sobie dokladniej przeslucham;-)

      Usuń
    3. Jeśli tylko masz ochotę. Ja serdecznie polecam :))

      Usuń
  4. Ja jakoś nie zwracam uwagi na te hity lata, bo to zazwyczaj utwory z gatunku muzyki klubowej, której szczerze nie znoszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie lubię takiej muzyki, bo to ani żadnego rytmu nie ma, ani sensownych słów, ani w ogóle :|

      Usuń
    2. Ja lubię muzykę, która o czymś mówi, która śpiewana jest z pasją, a nie jakieś remizowe bity, które są o dupie Maryni.

      Usuń
    3. Ale czasem aż chce się posłuchać takiej odmóżdżającej muzyki, pryz której nie trzeba myśleć.

      Usuń
  5. w młodości bardzo lubiłam The Offsprig, a Twój post zachęcił mnie do powrotu do nich :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dalej jesteś piękna i młoda! :D

      Usuń
    2. oj. powoli zaczynam przestawać obchodzić urodziny :d

      Usuń
    3. Co tam ;P Nieważne, ile lat się ma, ale na ile lat się czuje!

      Usuń
  6. Nawet jeśli ta piosenka to żart to i tak mi nie przypadła do gustu ;/ Ale generalnie masz racje, że coraz więcej piosenkarzy jednej piosenki. Co jest mega przykre ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykre, przykre, bo to oznacza, że tylko jedna piosenka wyszła im na tyle, żeby się wybiła spośród innych.

      Usuń
  7. świetna jest.. Serio, podoba mi się jak nigdy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja właśnie ostatnio zastanawiałam się nad zespołami,piosenkarkami,piosenkarzami,którzy troszkę zmienili styl. Teraz górują łupanki,jakieś takie elektroniczne dźwięki,remixy,taneczne różności. Jest moda na to,widocznie by być na scenie,na czasie większość gwiazd musi się dostosować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z reguły nie przepadam za tymi wszystkimi łupankami, ale z reguły, bo czasem zdarza się, że coś przypadnie mi do gustu. Nie chodzi mi tu o jakieś techno czy coś tak drastycznie odbiegającego od piosenek, które słucham na co dzień.

      Usuń
  9. Ciężko byłoby mi uwierzyć, że oni to tak na serio...;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie o tym mówię ;)

      Usuń
    2. Ja nie wiem czy Ty znasz może taki zespół niemiecki Oomph! ? Oni z siebie dopiero zrobili komerchę...;/

      Usuń
    3. Znam, ale tylko z nazwy, więc się niestety nie wypowiem na ten temat :P

      Usuń
  10. komercha.... przeważnie wygrywa

    OdpowiedzUsuń
  11. Po prostu kasa się liczy i tyle ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale skoro zespoły znane są już od tylu lat, zarobiły mnóstwo kasy, to po co im więcej? :>

      Usuń
    2. apetyt pojawia się w miare jedzenia, mają tyle, ale chcą więcej, więcej i więcej, ponadto nowi fani to jest coś, chyba.

      Usuń
    3. W niektórych zespołach może i tak to działa, ale miałabym wątpliwości co do Offspringa.

      Usuń
  12. Swego czasu słuchałam The Offspring. Krótko, ale niektóre kawałki na długo wpadły mi w ucho. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. + Rozmawiając o nich, na mojego bloga (o muzyce) dodałam właśnie o nich krótką notkę. ;)

      Usuń
    2. Ja tam lubię czasem wracać do piosenek, których już dawno nie słuchałam, a Offspring ma niektóre fajne, więc no :)

      Usuń
  13. Zespół trochę kojarzę, ale o tym wakacyjnym kawałku słyszę pierwszy raz i jest taki sobie, jak na mój gust. Ale zachęciłaś mnie do przesłuchania innych piosenek The Offspring, bo skoro to zespół punkrockowy to na pewno znajdę coś dla siebie. :D Może innym ludziom do tego stopnia spodoba się ten utwór, że zapragną poznać ich trochę bardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się spodobał od pierwszego usłyszenia, niektórzy może muszą się z nim oswoić, no nie wiem, o co chodzi :P
      Jak chcesz, to mogę Ci w szczególności polecić: "The Kids Aren't Alright", "You're Gonna Go Far, Kid" i "Want You Bad".

      Usuń
  14. Ładna melodia, od razu wpada w ucho :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się właśnie tak wydaje :)

      Usuń