Co z tymi happy endami?

Pamiętacie >Dwa miesiące później<? Właściwie to ponad dwa miesiące wcześniej, gdy to wszystko wypłynęło na powierzchnię. Kiedy po dramatycznych wiadomościach o rychłym zdegradowaniu EskiROCK, wtedy ogólnopolskiej rozgłośni radiowej, do lokalnej stacji nadającej tylko w stolicy (oraz w internecie) i zastąpieniu jej przez radio VOX FM, nadające szeroko pojętą muzykę disco? Kiedy z radiem pożegnał się nasz Ojciec Dyrektor (Bisior), a także kilku innych prezenterów? Kiedy prawie 300 tysięcy lubiących ich na Facebooku popadło w żałobę, że już więcej ich nie usłyszą na tej częstotliwości i w tym najlepszym składzie? Przywiązanie. Do ludzi, którzy byli duszą EskiROCK, a nie tylko do samego radia i muzyki, którą można było tam usłyszeć. Później i kolejni odeszli szukać szczęścia gdzie indziej, a w tym momencie w biurze przy ul. Jubilerskiej urzęduje czwórka osób sprzed kryzysu (w tym dwie osoby od Raportu). A pozostali? Jedenastka? Poczekajcie jeszcze moment.

Nie tylko słuchacze ubolewali nad utratą radiowców. Sami prezenterzy na pewno byli w gorszej sytuacji, bo przecież stracili pracę. Z dnia na dzień, bo wcześniej nic tego nie zapowiadało. Chociaż, jak się później okazało, coś było już na rzeczy podczas >9. urodzin stacji<.
  
"– [Prezesi] Nie widzieli sukcesu i tych uśmiechniętych ludzi, którzy skoczyliby za nami w ogień... 
No nie widzieli... 
Albo nie chcieli widzieć...
..może dlatego komendant był wkurwiony, miał zobaczyć stypę, a ujrzał wesele. 
Może. 
Czyli jednak coś jest na rzeczy. 
Coś chyba jest...
(...) 
Jakoś chyba im nie pasujemy [prezesom – przyp.]. 
Na szczęście pasujemy innym*."

Bisior po emisji ostatniego autorskiego programu Poduszkowiec, jednak już bez niego za mikrofonem, napisał takie słowa: Zawsze wkurzało mnie, kiedy bohaterowie zamierają w jakiejś nicości. Podobno inteligentny widz stworzy sobie własny ciąg dalszy, ha ha! Ja wolę te filmy, w których pojawia się wyświechtane, w dobie internetowej swawoli, pojęcie: przyjaźni, spełnienia, prawdy... dobrego zakończenia. W czasach, kiedy media karmią się nieszczęściem, nikczemnością, i ogólnym pustactwem, takie "amerykańskie zakończenie" ma dla mnie sens. Ma dla mnie sens każda minuta przeżyta wewnątrz i na antenie. Ma dla mnie wielki sens. (...) Dziękuję wszystkim, dzięki którym jestem kim jestem. (...) I prawie trzysta tysięcy ludzi, którzy oprócz słuchania dali znać, że SĄ PO DRUGIEJ STRONIE (radioodbiornika – przyp.). Chociaż raczej to ta sama strona :). Nawet na pewno!**. Jak to leciało? Zawsze będziemy z Wami, zawsze po tej samej stronie?

Wspomniana jedenastka dalej robi to, co lubi, a my możemy to obserwować od wczoraj, czyli od 26-go września, od godziny 6 rano na ekranach telewizorów (na razie: Cyfrowy Polsat, TOYA, UPC; od 1.10.2014 w NC+). Właśnie wczoraj wystartowała nowa telewizja muzyczna, >Muzo.tv< z charakterystycznym głosem w spocie reklamowym, znanym z EskiROCK i z hasłem "kręcą nas dobre kawałki". Do kogo jest skierowana? >W wywiadzie< Bisior mówi: Do ciebie, do mnie. Interesują mnie ludzie, którzy się "jarają" muzyką, dla których obcowanie z nią jest pewną koniecznością jak wypicie porannej kawy, przeczytanie książki czy zobaczenie filmu. Jeśli fascynuje cię muzyka, nie jesteś w stanie przejechać tramwajem 30 minut bez włączenia odtwarzacza, to jest to kanał dla ciebie. (...) Nasza telewizja ma być takim centrum rekomendacji muzycznych, ma być dla tych, którzy poszukują i chcą coś odkryć.



Niestety, moja telewizja kablowa nie posiada w swojej ofercie Muzo.tv i najprawdopodobniej nie będzie posiadała (może to i lepiej dla mnie... ;)), ale kiedyś było coś mówione, że będzie ich można oglądać również za pośrednictwem internetu, także czekam. Poza tym, od 1-go października częstotliwość radia PiN, którego można było słuchać w >11 miastach<, przejmuje Muzo.fm, stacja radiowa powiązana z Muzo.tv, w której zagrzeje miejsce trójka z jedenastki.

I czy czasem nie jest miło spojrzeć na takie szczęśliwe zakończenie? Pomyśleć, że jeszcze 10 miesięcy temu nikt o tym nie śnił, bo nadszedł kres jako takiej EskiROCK i nikt nie spodziewał się czegoś równie dobrego. A tu... niespodzianka :-) #notetoself Nigdy nie wątp w szczęśliwe zakończenia. A raczej w tym przypadku – szczęśliwe początki. Albo może >believe in miracles, believe in a better world for me and you<.
źródło: Marcin Rysuje


* Źródło: Remember, remeber, the 5th of November.

Komentarze

  1. Muzyczna telewizja na poziomie? Coś takiego może istnieć? Wow :D Mam nc+, będę musiała Muzo obczaić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie nigdy takiej nie widziałam, mimo że czasem podglądałam Rebel.tv, jak jeszcze było rockowe, ale z takimi fajnymi prowadzącymi może powstać coś fajnego :D Daj znać, jak tam! W tym wywiadzie było mówione, że będzie sporo teledysków polskich artystów, więc może akurat znajdziesz coś dla siebie.

      Usuń
    2. Narobiłaś mi ochoty, fajnie się zapowiada :D

      Usuń
    3. Nie wiem, co prawda, czy nie chodzi o nowsze polskie piosenki, ale przekonamy się :P

      Usuń
    4. Jakieś fajne nowości też mile widziane :)

      Usuń
    5. Posłuchać zawsze można, nie trzeba się od razu w nich zakochiwać, prawda? :)

      Usuń
  2. A ja nadal Eski Rock słucham, na Internetach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie, bo nie podchodzą mi nowi prowadzący i przede wszystkim, jak korzystam z laptopa, to słucham "mojej" muzyki :'(

      Usuń
    2. Ja jakoś nie zwracam uwagi na prowadzących, a na muzykę :P ja mam "swoją" muzykę na telefonie więc czasem lubię zmienić klimaty :D

      Usuń
    3. Do czasu poznania EskiROCK też miałam tak, jak Ty, czyli "muzyka, a nieprowadzący", ale jak ich "poznałam", to zmieniłam zdanie :P

      Usuń
  3. U mnie też nie ma Muzo, bo nie mam cyfrowej telewizji, a mam toyę :( rozpaczam, ale i tak mało w domu jestem... ale no! :< czekam na radio.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też nie mam, ale rzadko mam czas oglądać telewizję :C

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego radio z tego względu było pożyteczniejsze, ale co zrobić? :C {Chociaż można po prosu włączyć sobie telewizor i słuchać Muzo.tv zamiast oglądać...)

      Usuń
  5. Myślałam że z takich w miarę ogarniętych kanałów muzycznych to tylko na MTV Rocks można liczyć, ale proszę, proszę :) Szkoda, że moja telewizja nie ściąga Muzo :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś oglądałam jeszcze Rebel.tv, ale jak było rockowe, czyli... 2 lata temu? Jak będą w internecie,t o na pewno dam Ci znać, bo sama na to czekam, to razem pooglądamy XD

      Usuń
    2. Ok to czekam na znak XD

      Usuń
    3. Nie wiem, kiedy to będzie, ale okej :D

      Usuń
  6. Coś mi się wydaje, że to wcale nie koniec historii tej stacji ;) Ona odżyje i myślę, że dzięki takim ludziom jak Ty, którzy ją tak żywo promują :) Aż mam ochotę posłuchać tego radia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze powiedziawszy, to nie wiem, czy znajdziesz tam muzykę, która Ci odpowiada, ale i tak strasznie miło mi czytać, że w jakiś sposób Cię zachęciłam do zapoznania się z nim :D

      Usuń
    2. Ja słucham w sumie tak po trochu wszystkiego a obecnie mam ochotę posłuchać czegoś innego niż do tej pory :) Nie lubię metalu, ale rock to chyba coś innego :P

      Usuń
    3. Rock jest lżejszy od metalu :D Gdzieś tym wywiadzie padło stwierdzenie, że w Muzo.tv będzie puszczana muzyka rockowa i ambitny pop. Ale hasłem EskiROCK jest "gramy co chcemy" i zdarzało się tam również Modestep, Skrillex czy piosenki z płyty KoRna "The Path Of Totality", która została "wyprodukowana przez artystów muzyki elektronicznej, min. Skrillexa, Noisię, Excisiona i Downlinka" :D

      Usuń
    4. No więc ja zupełnie nie wiem czemu uważasz, że mogłaby mi się ta muzyka nie spodobać :)

      Usuń
    5. Już wiem dlaczego XD Bo kiedyś pisałaś, że najczęściej, (najchętniej?) słuchasz techno albo trance, a jak dla mnie to muzyka rockowa w ogóle nie jest z tym powiązana. Przepraszam i... posłuchaj/pooglądaj, a może akurat coś Ci się spodoba :D

      Usuń
    6. Żadna z tych :P nie wiem czemu tak Ci się skojarzyło :P

      Usuń
    7. Naprawdę nie pisałaś o tym w żadnym Liebsterze czy innym łańcuszku? o_O To wybacz w takim razie :)

      Usuń
  7. Nie wiem, czy zastąpienie stacji radiowej kanałem telewizyjnym można uznać za dobre zakończenie. Dla mnie radio to radio, słucham w drodze na zajęcia w telefonie, a tv muzycznych raczej nie oglądam. Swoją drogą, mam trzy kanały z muzyką disco polo, a muzo.tv chyba nie... I gdzie tu sprawiedliwość? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, ja też preferuję radio niż telewizję, ale wiesz... rozwijają się, idą z duchem czasu. Ja też mam jakieś kanały disco polo i mój tata czasem je ogląda .___.

      Usuń
    2. Jednak znalazłam Muzo.tv, ale na razie nie miałam za bardzo czasu oglądać. Mój tata czasem słucha Vox FM, więc prawie na jedno wychodzi. :P Chociaż do disco polo nic w sumie nie mam.

      Usuń
    3. Mój też czasem słucha, ale on już ma taki skrzywiony gust muzyczny, że jednego dnia potrafi słuchać na zmianę Rammsteina, disco polo i Lany Del Rey... Wiadomo jednak po kim to odziedziczyłam XD

      Usuń
  8. Nie mam słabości wielkiej do telewizji muzycznych, nie słucham za dużo radia w sumie, ale dobrze, że na tym świecie powstaje jeszcze coś godnego uwagi, a nie tylko ginie. Bo coraz bardziej tracę w to wiarę XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od grudnia też w ogóle nie słucham radia. Czasem, ale bardzo rzadko włączę radio internetowe, choć to już nie to samo. Ogólnie to nie oglądam nawet telewizji (z małymi wyjątkami), ale jakbym miała Muzo.tv, to poświęciłabym im trochę czasu. Chociażby po to, żeby zobaczyć, jak moi radiowcy radzą sobie na szklanym ekranie :D

      Usuń
    2. Ja bazuję głównie na kolekcji płyt którą mam, często poruszam się po yt, gdzie sam szukam po prostu nowej muzyki:) Kiedyś uwielbiałem myspace, ale teraz to grobowiec xD
      No, ja oglądam- wstyd będzie i siara- czasem "Rozmowy w toku"- najlepsze odmóżdżenie xD I cóż...radiowy głos to nie zawsze dobre połączenie z byciem na ekranie ponoć XD

      Usuń
    3. Nigdy nie korzystałam z Myspace ^^
      Ja oglądam "Dzień, który zmienił moje życie"... To takie "Dlaczego ja?"/"Trudne sprawy", ale jak dla mnie to właśnie "Dzień..." jest ciekawszy. A tak poza tym to z normalniejszych programów - "Jaką to melodię?", "Jednego z dziesięciu" i "Postaw na milion" :D
      W przypadku Bisiora to się akurat nie sprawdza, bo on już występował np. na Sopot Top Trendy jako wręczający nagrody (nie wiem, jak się nazywa ta fucha XD), ma gadanie i czuje się jak ryba w wodzie, jak ma się komuś pokazać :D A pozostali - to się zobaczy.

      Usuń
    4. Bo jesteś za młoda ( dobra, nie jesteś XD) albo nie miałaś powodu bo nie jesteś muzykiem XD
      A to tego nawet nigdy nie widziałem, zainspirowałaś mnie w poszukiwaniu nowego odmóżdżacza XD

      A to tego nawet też nie widziałem oczywiście XD

      Usuń
    5. Raczej to drugie, chociaż może też to, że jak w końcu założyli mi w domu internet, to moda na Myspace minęła :D
      Jak możesz nie znać tych programów? Co prawda moda na nie była dawno temu, jak tylko weszły na ekrany, ale wtedy wszyscy o nich mówili i mnie do nich zniechęcali. Dopiero niedawno się nimi zainteresowałam, a właściwie moja siostra po maturze w maju, bo miała od grona czasu i siedziała cale dnie przy telewizorze albo laptopie o_O
      To nic. Z chęcią tłumaczę rzeczy, o których mam pojęcie :D

      Usuń
  9. ja raczej rzadko słucham radia, raczej wpisuje moich ulubionych wykonawców na YT ... :)

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, aczkolwiek mi się nie chce tak bawić z wpisywaniem wszystkiego co chwilę na YT albo szukaniem w podobnych :D

      Usuń
  10. woooow, może aż im zaufam i zacznę słuchać! :D ale szczerze mówiąc od zawsze wolałam być swoim własnym DJem xD

    OdpowiedzUsuń
  11. bądźmy szczerzy! w tych czasach trudno o na prawdę dobrą muzykę dla ucha i o taką, która drugim nie wypadnie. teraz wszystko opiera się na jednej nucie, którą zapętlimy kilka razy i mamy hit sezonu, albo na złodziejstwu, a to wygląda tak: ,, to ja zabiorę kilka nut temu panu i tej pani, ooo jaaa, ale będę miał numer, wszyscy będą słuchać, a słowa? eee tam, przecież słowa nie mają znaczenia to zrobimy samo łup, łup i zrobione! " tak to w tych czasach wygląda dlatego trudno dziś o dobrą muzykę. najlepsza muzyka jak dla mnie była w latach 80-90 , do dziś teksty piosenek znam na pamięć. Ta muzyka w niekrórych z nas żyje do dziś w sercach bo była prawdziwa, miała to coś w sobie. a jeśli chodzi o kanał muzyczny też ciężko o dobry w tych czasach. mtv - niegdyś dobry program muzyczny, a teraz chłam dla nastolatków.

    a co do eskirock - uwielbiam program Wojewódzkiego :) muzykę wole zdecydowanie swoją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgodzę się z twoim zdaniem, ale nie do końca. Może i trudno teraz o dobrą muzykę, ale to wcale nie znaczy, że w XXI wieku nie powstaje nic godnego uwagi, a najlepsze utwory to te, które powstały 2-3 dekady temu. Subiektywnie może i tak, ale obiektywnie to chyba niekoniecznie. I skąd wiesz, że bieżąca muzyka nie będzie w czyichś sercach za te 30 lat? :D Parę lat temu oglądałam MTV, gdy była to jeszcze telewizja muzyczna, a nie z samymi reality show i przecież nie wspominałam o tej telewizji w poście.

      A mi akurat te poranne programy w EsceROCK z gwiazdami w ogóle nie podchodziły.

      Usuń
    2. wiem, po prostu to wiem, że za 30 lat nic z tego nie będzie, albo będzie jeszcze gorzej. a dlaczego tak mówię? spójrz tylko np. Rihanna - w każdej piosence przerabiany komputerowo głos, w każdej innaczej. jeszcze jest inny przykład: coraz głupsze społeczeństwo. społeczeństwo, które woli oglądać kolorowe obrazki niż czytać, więc muzyka też musi być na poziomie. wiem, że nie wspomniałaś o tej stacji, ale w komentarzach się przewinęła.

      czy Wojewódzkiego można nazwać gwiazdą? nie sądze. ja go po prostu lubię, ale nie można go nazwać gwiazdą. bo w tych czasach nie ma gwiazd. dla mnie gwiazdą jest Czesław Niemen, Maryla Rodowicz ( ta z dawnych lat ), Eric Clapton i inne takie. to są dla mnie gwiazdy. muzyka już dawno umarła, ta prawdziwa.

      Usuń
    3. Podobno w tym świecie nie można być niczego pewnym i trochę nie rozumiem twojego podejścia. Poza tym, chyba każdy ma swój rozum i nikogo nie powinno się nawracać na słuchanie "jedynej prawdziwej muzyki". Niech robią, co chcą, bo robią to dla siebie, a nie dla ludzi wokół siebie.

      Na pewno Wojewódzki jest swego rodzaju gwiazdą, celebrytą. I tutaj znowu się nie rozumiemy, bo mimo ze dla ciebie on tą gwiazdą nie jest, to przecież dla każdej innej osoby może być i mu nie wytłumaczyć, bo ty masz swoje zdanie, a ktoś ma swoje i każdy ma rację, nikomu nie szkodząc.

      Usuń
  12. wiesz, że gdyby nie Ty, to w ogóle bym o tym nie wiedziała? :D ale dobrze poczytać, że będzie można znowu mieć czego słuchać.
    chociaż odkąd odkryłam spotify, sama jestem swoim DJem i bardzo to sobie cenię :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe czy będzie dostępne na internecie właśnie.. jeśli tak to z chęcią bym obczaiła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno Muzo.fm będzie, a co do Muzo.tv to też niby miało być, ale już sama nie wiem... ;|

      Usuń
  14. Nigdy nie wiadomo co się w życiu przydarzy.... i to jest właśnie takie fajne , zaskakujące i po coś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo tylu wirtualnie wylanych łez, można teraz z powrotem się uśmiechać, bo właściwie to nie był koniec, tylko przerwa :D

      Usuń
  15. potrafię sobie wyobrazić Twoje szczęście :D i zgadzam się z tymi szczęśliwymi zakończeniami.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz