Muzyczna marcowa ósemka + bonus

Kilka dni temu przez przypadek razem ze współmieszkanką mojego pokoju, uświadomiłyśmy sobie, że w weekend minęło 5 tygodni, od kiedy zamieszkałyśmy w hotelu, razem z innymi pracownikami naszej firmy i tymi, którzy pracują w pobliskich szklarniach, ale też u tego samego szefa. Tyle samo czasu minęło, od kiedy wróciłam z urlopu. Te 5 tygodni minęło mi niepostrzeżenie, jak pstryknięcie palcami, a to dlatego, że nie narzekałam na niedobór pracy i czasu, jaki spędzałam w firmie. Nie narzekałam również na wypłaty właśnie ze wspomnianych powodów. W pracy przez większość z trochę ponad tego miesiąca stałam na nieszczęście sama, więc nie dość, że nie musiałam z nikim prowadzić miłych towarzyskich pogawędek, to jeszcze mogłam bezkarnie tańczyć w rytm piosenek i podśpiewywać radiowe hity (o ile nie przeszkadzało mi to w wyrabianiu normy, ale raczej nie przeszkadzało, a było pewnym urozmaiceniem). Chcecie wiedzieć do czego najczęściej i najchętniej podrygiwałam?

Od razu po powrocie z urlopu to Hymn For the Weekend stał się niejako moim hymnem, za sprawą Patki, która pierwszej sobotniej nocy, wybierając muzykę uprzyjemniającą nam spotkanie w salonie ze stołem bilardowym, włączyła właśnie to, a ja uświadomiłam sobie, że "hej, ta piosenka też mi się podoba i to już od jakiegoś czasu, ale zawsze o niej zapominam".

Coldplay ft. Beyonce 'Hymn For the Weekend'

Później w radiu usłyszałam Cake By the Ocean i przypomniało mi się, że to ta piosenka, którą słyszałam u M. w samochodzie, gdy odwoziła mnie do rodziców po spotkaniu z dziewczynami z liceum i już wtedy miałam ją znaleźć i ściągnąć, ale oczywiście zapomniałam o niej momentalnie, gdy tylko zamknęłam za sobą drzwi jej służbowej Skody. Dowiedziałam się też, że w skład zespołu DNCE wchodzi m.in. Joe Jonas, wokalista baaaardzo popularnego kiedyś wśród nastolatek boysbandu Jonas Brothers. Nawet gdy na chwilę zapomnę o tej piosence, Patka usilnie mi przypomina śpiewając: talk to my, baby! Tyle wystarczy, żebym śpiewała to później przez parę godzin.

DNCE 'Cake By the Ocean'

Z cyklu: najciemniej pod latarnią. Szukając tej piosenki wpisałam w Google "take off your clothes". Pierwsze trafienie to było właśnie to. Czasem nie warto za wiele kombinować.

Imany 'Don't Be So Shy (Filatov & Karas Remix)'

W ciągu całego dnia pracy nie słyszę wszystkiego, co dzieje się w radiu, nie zwracam uwagi na wszystkie piosenki, które są tam puszczane. Sprawdzając później playlistę z danego dnia dziwię się, bo okazuje się, że kojarzę ze słuchu jedynie co trzecią piosenkę, które podobno tego dnia były słyszalne w rozgłośni radiowej. Nie wiem, ile razy słyszałam Stressed Out i nigdy później nie pamiętałam mniej więcej o której godzinie to było, żeby sprawdzić na stronie internetowej. Ale w końcu kiedyś udało się i okazało się, że to właśnie oni – duet Twenty One Pilots – są sprawcą całego zamieszania. A końcówka utworu jest jakże aktualnym i trafnym przesłaniem dla mnie – wake up, you need to make money!

Twenty One Pilots 'Stressed Out'

Następnym utworem jest chyba najbardziej melancholijna piosenka w zestawieniu wraz ze wzruszającym teledyskiem, który gorąco polecam obejrzeć. Chyba nie muszę dodawać nic więcej.

X Ambassadors 'Renegades'

Coś mi to przypominało, z czymś się kojarzyło. Tak, Bring Me the Horizon, ale jakieś takie... melodyjne, śpiewane i łagodniejsze? Później kolega z hotelu wynalazł to na YouTube, włączając muzykę z mojego tableta i tym sposobem poznałam tytuł. Teledysk idealnie wpasowałby się w kadry do filmu The Purge czy The Purge: Anarchy, co mi przypomniało, że skoro ostatnio oglądam horrory, to powinnam sobie przypomnieć i te, bo niegdyś bardzo mi się podobały. Według mnie dwójka lepsza, ale sami obejrzyjcie, jeśli nie widzieliście i osądźcie.

 Bring Me the Horizon 'Follow You'

Po raz pierwszy Roses usłyszałam u Karola w samochodzie, gdy poprosiłam go o podwózkę do sklepu o 21 (no bo przecież nie mam chleba na kanapki do pracy... o, ty też nie masz?), a gdy już miał dość mojego gadania włączył właśnie to. Nie spodobało mi się, ale następnego dnia, moje czujne uszy, wyłapały tę piosenkę w radiu w pracy. I od wtedy słyszę ją co najmniej raz dziennie. Ale wiecie co? W jego beemce brzmiało to milion razy lepiej niż w radiu czy odtwarzane z YouTube'a. 

The Chainsmokers 'Roses ft. ROZES'
 

Moje ostatnie marcowe odkrycie. Śpiewałam sobie pod nosem: don't say a word while we dance with the devil, póki w ostatni weekend nie trafiłam przez przypadek na tę piosenkę w OpenFM i w końcu dowiedziałam się kto to i co to.

Duke Dumont 'Ocean Drive'

Jako bonus dorzucę wam piosenkę, która prześladowała mnie w drodze powrotnej do Holandii, a już tutaj okazało się, że niestety jest teraz bardzo na czasie i jestem na nią skazana w pracy. Patka dorzuciła do tego swoje trzy grosze, bo... bardzo podoba jej się ten utwór. Mi nie, ale macie.

Lucas Graham '7 Years'


Zapoznanie się ze wszystkimi piosenkami zawdzięczam radiu, którego namiętnie słuchają nasi holenderscy brygadziści, czyli <całkiiem poważna reklama> NPO 3 FM Serious Radio </koniec całkiem poważnej reklamy>. Czy w polskich rozgłośniach radiowych również królują te hity? Czy macie jakichś swoich innych radiowych faworytów w ostatnim czasie?

Podobne:
>Pozytywny kącik muzyczny<

Komentarze

  1. Zainteresowałaś mnie Chainsmokers, teraz muszę tego posłuchać ;p Ale jednak spodziewałam się czegoś szybszego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najszybsze piosenki z tych wymienionych to chyba DNCE i Imany xD

      Usuń
    2. Znam tą piosenkę, ale akurat mi się nigdy nie podobała, a później zaczęła jeszcze źle kojarzyć :D

      Usuń
    3. Jak ja nie lubię, jak jakaś piosenka mi się źle kojarzy... Taka nielubiana przeze mnie, to okej, bo i tak jej nie lubię, ale gorzej, jak jest fajna i nagle... bam!

      Usuń
  2. Nie mogę się uwolnić od "Renegades" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to taka trochę "męcząca" piosenka, nie przeczę :P

      Usuń
  3. wow, absolutnie nic stąd nie znam, widzę, że mam spore zaległości :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ku mojemu zdziwieniu muszę stwierdzić, że wszystkie te piosenki słyszałam :) Część zapewne w radiu. Najbardziej w moje gusta wpisuje się X Ambassadors 'Renegades'. Swoją drogą obie części filmu "Noc Oczyszczenia" baaardzo lubię :) Pierwsza wydała mi się zdecydowanie lepsza, byłam na niej w kinie i przez cały seans trzymało napięcie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi właśnie troszkę bardziej podobała się druga część filmu, bo po zapowiedziach pierwszej spodziewałam się nieco więcej. Ale obie były niezłe!

      Usuń
    2. Oj tak, coś innego niż zawsze :)

      Usuń
  5. Na Hymn for the weekend miałam swojego czasu fazę, w sumie nadal gdzieś na początku mojej playlisty się znajduje. Podobnie z 7 years, jestem w niej obłędnie zakochana. Wpierw zaraziła mnie siostra, z siostry przeszło na mnie, później na kuzyna i kuzynkę i większość znajomych w otoczeniu. Pewnie mi się niedługo przyje, NOALE.

    Dobra muzyka nie jest zła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to jednak najbardziej fazę mam na "Stressed Out" :3 Mi też na pewno niedługo te zbyt często lansowane piosenki się znudzą, ale zawsze to będzie co wspominać za parę lat!

      Usuń
    2. Wiadomo! przecież już teraz czasem człowiek sobie puszcza piosenki, których w radio już nie grają a które niosą ze sobą wiele wspomnień :D

      Usuń
    3. Dzisiaj w radiu pracowym leciało to: https://www.youtube.com/watch?v=ev3aU7Q7zik i aż mnie tak dziwnie ciary przeszły, bo to jest tak ubiegłoroczne i za czasów moich początków tutaj, że aż mnie zabolało.

      Usuń
    4. Ej, fajna piosenka, nigdy jej nie słyszałam :D Chyba jednak za mało radia słucham. W sumie MUZO.FM ciągle. :D

      Usuń
    5. Jest szansa, że nie grają piosenek tego kolesia w polskich radiach, bo jest Holendrem, ma 23 lata i w tym roku będzie reprezentował Holandię na Eurowizji z piosenką "Slow Down" ♥

      Usuń
    6. Ach, czyli konkurencja dla naszego Szpaka! :D Za kolesiem jakoś nie przepadam, ale ogólnie miłoby było w końcu pozytywne wrażenie na ludziach zrobić:D

      Usuń
    7. Taaaaa, w tym roku pewnie Polska zabłyśnie jak nigdy, bo mamy najlepszą piosenkę od paru lat, a okaże się, że "wyszło jak zwykle".

      Usuń
  6. Uwielbiam te piosenki! Słucham ich wszystkich na zmianę, a poznałam je poprzez eskę :D najlepsza druga! Nie potrafię przy nej nie tańczyć :D fajnie masz, że tak szybko mija Ci czas w pracy :) oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście - wszystko zależy od dnia, bo czasem niemiłosiernie mi się dłuży, ale czasem (jak np. dzisiaj) czas mi tak ucieka, że ani się obejrzałam, a było przed piątą i... koniec pracy :D

      Usuń
  7. Mi się już znudziły w kółko powtarzane przeboje radiowe, wolę słuchać na YouTube klasyki polskiej muzyki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety w pracy nie mam takiej możliwości ;]

      Usuń
  8. Po raz pierwszy chyba...z niczym, dosłownie z niczym mi nie trafiłaś w upodobania :D Zwłaszcza z Coldplay, na nich mam wręcz alergię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najśmieszniejsze jest to, że jeszcze jakiś czas temu nie powiedziałabym, że akurat te piosenki mogą mi się kiedykolwiek spodobać o_____O A Coldplay lubię sobie czasem posłuchać, choć nie wszystkie piosenki mi się podobają!

      Usuń
  9. Jak fajnie gdzieś wejść, przeczytać posta o muzyce i móc powiedzieć 'znam coś z tego, nawet większość, wow' :D Bring Me the Horizon moja miłość <3 ale wolałam trochę cięższe ich brzmienie :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wolę BMTH teraz, jak "śpiew" choć trochę przypomina śpiew xD Muszę zapoznać się z ich najnowszą płytą, bo "Follow You" i "True Friends" bardzo wpadły mi w ucho.

      Usuń
  10. Moim numerem 1 jest zdecydowanie Coldplay, uwielbiam chyba ich wszystkie piosenki, a hymn for the weekend to już w ogóle :D

    Ja słucham radia praktycznie tylko jak jeżdżę samochodem, czasami zdarzy mi się wyłapać jakieś cudeńka, ale powiem szczerze, że rzadko. Wszystko na jedno kopyto i jednak wolę sama na youtubie szukać konkretniejszej muzyki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że fajniej wyszukiwać piosenki samemu, ale... jestem skazana na to radio w pracy :D Choć to w sumie fajnie, bo zawsze sobie coś tam pobrzdąka w tle i czas jakoś szybciej zleci.

      Usuń
  11. Nie znam żadnej z tych pozycji, ale powód jest prosty - to w ogóle nie jest mój gust muzyczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tych piosenek i ja nie zaliczyłabym do tego, co zazwyczaj słucham, a mimo to je znam, dziwne? Bo dla mnie nie :)

      Usuń
  12. Dokładnie, blogger ma coś w sobie :) Ja kiedyś pisałam na tenbicie (nie wiem czy kojarzysz :P) i później większość znajomości się rozeszła, przeniosłam się tutaj na bloggera, ale oczywiście jak to ja chciałam jakiś zmian i teraz wiem, że to był niewypał :)

    To tutaj jest mój świat i cudowni ludzie :)

    Wczoraj natknęłam się na bardzo pozytywną piosenkę, łap!
    https://www.youtube.com/watch?v=6r3NbxSSJLc

    Miłej niedzieli! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kojarzę, ale tylko nazwę, nigdy nie miałam nic więcej wspólnego z tą platformą.
      Ooo, nie znałam tego! Ta piosenka jest taka luzacko-letnia :D

      Usuń
  13. Radia słucham tylko w pracy i nawet nie zwracam uwagi co tam leci. A w domu to tylko yt ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W domu też słucham bardziej swojej muzyki niż radia ;P

      Usuń
  14. W polskim radiu królują hity, przy których człowiek chce zawisnąć.
    Bring Me the Horizon uważam za mój ulubiony zespół, a nie znałam tej piosenki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy niektórych tutaj również mam taką ochotę ;)
      To piosenka z ich najnowszej płyty 'That's The Spirit', kojarzysz?

      Usuń

Prześlij komentarz